2012. augusztus 21., kedd

Svájci pontosság?

Lelkendezve írtam az előző posztban, hogy megjött a permit: igen, az enyém meg is jött...Gondoltam feleségemé másnap, max a jövő hét elején jön utána...Nem így lett: egy héttel az enyém megérkezése után érdeklődünk a Büroban, hogy mi a helyzet: ők tágra nyílt szemmel néznek ránk, „mi kiküldtük július 12-én”! Egy hónappal ezelőtt??? Sajna hozzánk ez nem érkezett meg, pedig az adatok stimmeltek. Keine problem, második nekifutás: érezték, hogy a hiba a svájci mátrixban van, tehát ingyen csináltak rögtön egy újat. Aznap, azaz múlt hétfőn, mint most kiderült: ki is állt a papíros és útnak engedték ismét kis pecónk felé. Kitaláljátok? Szerintem új rekordot döntöttünk Svájcban: másodszor sem ért célba a küldemény!!! Tegnap boci szemekkel kérdezem a nőtől a Büroban, hogy hol is tart a folyamat: ők kiküldték még aznap hétfőn...Nézünk egymásra, ő nem érti én miért vagyok ideges, én nem értem, hogy ő ezt hogy-hogy nem érti! :) Hogy ne lennék ideges, amikor a híres svájci pontosságú posta, akiről eddig azt hittük (mondták), hogy mint az óramű kalapálja bele a ládákba a leveleket, másodszor is csődöt mond egy 300 méteres útszakaszon?! Ne legyek ideges, amikor emiatt nem teljes az első két lakáspályázati anyagunk és el kellene hitetnünk egy csapat svájci ingatlan-tulajjal, hogy a postájuk nyáron tényleg szabadságra ment? De a nő csak nézett rám, ő nem tehet semmit, sajnos ilyen gyakran megesik a postával a nyári szabadságok idején...Wunderschön! Teendő? Meg kell várni, míg visszajön a levél, de ne izguljunk, a Büro már megadta a tartózkodásit, senki nem fog minket kiutasítani az országból! Nem kell rohanni sehová, Önök még csak most érkeztek, majd ha nem érkezik meg, akkor harmadszor is kiállítják és egy hónapon belül megkapják, ne aggódjanak! Tényleg nem értette a problémát, hiába magyaráztam: oké, hogy itt lehetünk és újra kifizethetjük az igazolvány árát, amit nem mi vesztettünk el, és örülünk, hogy 21 négyzetméterért többet fizetünk, mint a megpályázott és részben tóra panorámás 77 nm-es lakásért, amit így tuti esélyünk sincs megkapni, de itt lehetünk, senki nem fog minket elküldeni...A svájci ember tényleg nem érti, hogy milyen nehéz az eleje az ideköltözésnek: valószínűleg évek-évtizedek óta ugyanott él, ismer mindent, szép lassan éli életét. Erre jön ez a goulasch jugend párocska és mindent azonnal akar: permitet, élhető lakást, svájci nyugalmat...Auslanders, tja, idiots...:)
A svájci precizitást tehát módjával érdemes kezelni: valószínűleg az óráik is késhetnek egy másodpercet, akár már évszázadonként is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése